Новини Хмельницький

Стартувала “Школа відповідального блогерства” для молодих лідерів думок від “Детектор Медіа” та ГО UMIND

Стартувала "Школа відповідального блогерства" для молодих лідерів думок від "Детектор Медіа" та ГО UMIND

“ШВАБРА” – це неформальна школа для молодіжних українських блогерів, створена за партнерства громадських організацій UMIND та “Детектор медіа” за фінансової підтримки міжнародної неприбуткової організації IREX.

Проєкт покликаний сформувати свідоме ставлення до медійності у молодих людей, прокачати навички з медіаграмотності та створення корисного, соціально вагомого контенту, знайти нові цікаві формати та партнерства.

Навчання у школі проходить у два етапи: офлайн-воркшопи від тренерів-експертів, опісля – 8 тижнів онлайн-менторства. З 30 жовтня по 2 листопада на базі готелю в Карпатах вже відбулись лекції для 16 учасників програми. Протягом 4 днів з інфлюенсерами ділились досвідом ментори: голова ГО UMIND Олена Левандовська, телеведучий та етнограф Леонід Мартинчик, акторка Ірина Кудашова, телеведучий та громадський діяч Олександр Педан, керівниця національного проєкту з медіаграмотності “Фільтр” Ольга Кравченко, програмний директор “Детектор медіа” Вадим Міський, креативна директорка pedan buro Анастасія Зубченко та учитель фізики, тікток-блогер Руслан Циганков.

Спікери розповідали про соціальну відповідальність медійних людей, етичність у взаємодії зі своєю аудиторією, обговорювали хейт і дезінформацію в соцмережах, поділились інсайтами про унікальність контенту й порадами для залучення партнерств. Усю теорію блогери-учасники відпрацьовували на практиці: об’єднувались у команди, створювали власні проєкти, презентували іншим та обговорювали почуте.

Я надихнулася, сподіваюсь, не менш ніж наші учасники! Моїм завданням було розповісти про майстерність партнерств: як і для чого їх шукати. На практичному завданні студенти дуже захопилися: придумували певні проєкти та влучно аргументували, яких партнерів варто до них залучати, – розповідає Олена Левандовська, співзасновниця та голова ГО UMIND. – А ми, у свою чергу, завжди маємо бути в контексті подій у світі, в країні, розуміти, що недоречно, а що доречно. Мати свої цінності та принципи, бути чесними та відповідальними. На це, зокрема, і будуть зважати майбутні партнери. Про це і спілкувались з учасниками.

“Дуже жива, динамічна аудиторія – молодь, які вже мають блоги по декілька тисяч підписників. Сьогодні, можливо, вони вперше задумались про те, що не все корисне з того, що є в просторі соцмереж. Як відрізняти фейки від фактів, піклуватися про свою аудиторію: напрацьовувати формати для розвитку медіаграмотності для своїх підписників. Також зараз дуже важливо створювати соціально вагомий контент. Нині мало бути просто блогером: якщо ти хочеш вирізнятися на тлі конкурентів, мати прихильність та емпатію глядачів – потрібно вибудовувати емоційний зв’язок. Розповідати про щось значуще, що надихає людей досліджувати свою країну та розвиватися. Сподіваюсь і вірю, що ті ідеї, які учасники представили на тренінгах, вони втілять у життя”, – зазначив програмний директор “Детектор медіа” Вадим Міський.

За ці три дні я набралась так багато нового досвіду! Зокрема і від своїх колег-блогерів. Так приємно шокована, наскільки крута в нас молодь, і як глибоко кожен із нас мислить. А лекції від наших тренерів, певно, скоротили мені десятки прочитаних книг. Дуже сподобався воркшоп від креативної директорки pedan buro Анастасії Зубченко. Усе з конкретними кейсами, прикладами, вправами, що розвивають креативність та порталами, де шукати натхнення. А лекція Олександра Педана наштовхнула на думки про те, що своя команда – це велика сила. Тому точно треба обмінюватись ідеями, партнеритись, і нести в суспільство корисне разом: це наш обов’язок як блогерів, – поділилась враженнями учасниця школи Ірина Грицькан.

“Дуже приємно було познайомитись з Леонідом Мартинчиком у ролі лектора. Та інформація, яку він давав через призму любові до України, через нашу культуру, глибоко засіла в серці. І вперше надихнула мене подумати про те, що таке відповідальний блогінг, і як цю концепцію інтегрувати у власну роботу. Є дуже актуальна проблема: більшість блогерів знімають про те, що є трендовим тут і зараз. На жаль, часто воно не несе якоїсь культурної, освітньої чи суспільної користі. А ми насправді маємо інструменти та аудиторію для того, щоб творити позитивні зміни в інформаційному суспільстві, — переконана учасниця проєкту, блогерка Олександра Пісміченко. – Цінно також було дізнатися про “Білий список” медіа, які варто читати, від Вадима Міського. І найкраще завершення кожного дня воркшопів – рефлексія біля ватри з моїми колегами”.

Тепер на учасників чекає 2 місяці онлайн-тренінгів. Кожного тижня вони виконуватимуть завдання від менторів з теми медіаграмотності, культури чи просвітництва. Після перегляду всіх матеріалів ментор коментуватиме їх, даватиме поради, підказки та писатиме побажання. А вже 27 грудня відбудеться фінальна зустріч – підбиття підсумків “Школи відповідального блогерства”.

Учасники проєкту
Фото: “Школа відповідального блогерства”

Стартувала "Школа відповідального блогерства" для молодих лідерів думок від "Детектор Медіа" та ГО UMIND

Учасники проєкту
Фото: “Школа відповідального блогерства”

Читайте також: “У Кам’янці-Подільському зникла 13-річна дівчинка: поліція просить допомоги”.

Схожі статті