Автоновини

Фахівець назвав 3 причини, чому дах кросоверів і позашляховиків роблять рифленим, а не гладким

Поглянувши на автомобіль зверху, можна побачити цікаві особливості.

Наприклад, дахи у більшості позашляховиків та кросоверів виконані не з гладкого металу, а з рифленням. Керівник мережі дилерських центрів у розмові з порталом ampercar.com розповів чому так відбувається.

Рифлені дахи найчастіше зустрічаються у кросоверів, позашляховиків та деяких універсалах. Якщо придивитися, можна помітити, що стійки, на які спирається дах, у більшості таких автомобілів значно вищі, а сам дах більший за площею, ніж у звичайних легковиків.

Справа в тому, що рифлення на даху відіграє ключову роль у збільшенні жорсткості конструкції, покращує аеродинаміку та відповідає суворим вимогам безпеки.

При аварії стеля з ребрами жорсткості здатна витримувати вищі навантаження, зменшуючи ймовірність деформації. Це рішення також підвищує жорсткість кузова при проїзді нерівностей, що дуже важливо для позашляховиків та кросоверів.

Якщо інженери не врахують цю особливість, на нерівній поверхні можуть виникнути серйозні проблеми, включаючи неможливість відчинити двері через перекос кузова.

Рифлені дахи автомобілів виконують ще одну ключову функцію – оптимізацію аеродинамічних характеристик. Всі автомобілі проходять суворі тести в аеродинамічній трубі, щоб мінімізувати опір повітря, що важливо як для економії палива, так і для створення комфортного акустичного фону в салоні.

Під час тестів інженери шукають причини виникнення сильних завихрень потоків повітря та способи їх усунення. Для цього вони експериментують з формами дзеркал, бамперів, кутом нахилу стійок, додають аеродинамічний обвіс та рифлення на дах.

Що стосується малогабаритних автомобілів з рівним дахом, їх конструкція вже забезпечує достатню жорсткість. Тому ребра жорсткості у разі посилюються лише зсередини під обшивкою стелі.

До того ж, досягти хорошої аеродинаміки у автомобілів з низьким кузовом значно простіше, ніж у високих моделей класу SUV.

Схожі статті