Попри те, що ринок авто все більше захоплюють позашляховики, їхня перемога ще далеко не остаточна. І автолюбителі можуть придбати собі відмінні універсали, які поєднують потужність, динаміку та практичність.
Універсали можуть задовольнити будь-які потреби з точки зору розміру, продуктивності і функціональності.
Будь то чудовий комфорт їзди, виняткова ефективність чи продуктивність та керованість суперкара – існує універсал, який підійде водію з абсолютно різними вимогами. Видання Autocar зібрало десятку варіантів, здатних покрити найширший спектр потреб.
Skoda Superb
Модель четвертого покоління робить ставку на практичність, універсальність, комфорт та простоту, але цього разу всередині Superb стало ще більше місця, а під капотом опинився ще більш ефективний двигун.
Модель побудована на тій же платформі MQB Evo, що і Volkswagen Passat, тому вона пропонує ті ж 690 літрів багажника або 1920 літрів при складених задніх сидіннях.
У плагін-гібриді багажне відділення зменшується до 510 літрів, проте натомість водій отримує батарею збільшеної ємності. Загалом новий Superb не дуже спортивний чи якось по-особливому комфортний, але йому вдається акуратно збалансувати ці два фактори. На дорозі це цілком слухняне і стійке авто.
BMW 5 Series Touring
BMW 5 серії Touring залишається універсалом, який охоплює всі можливі аспекти і, як і раніше, залишається майже недосяжним для конкурентів. Елегантний стиль, легке керування, великий внутрішній простір і ще ціла купа функцій робить цього німця лідером ніші.
Об’єм багажника цього покоління 5 серії Touring складає 560 літрів (він зменшується до 430 літрів в PHEV). Складіть заднє сидіння і у вас буде до 1700 літрів для будь-яких потреб. Більше того, задня підвіска тут спроєктована саме під великі навантаження.
На додачу 5 серія добре приховує свою громіздкість за допомогою чудового кермового керування та вражаючої маневреності. В останні роки лінійка двигунів була скорочена до чотирициліндрових дизельних та бензинових варіантів та потужного шестициліндрового бензинового. Також виробник пропонує PHEV-модель.
Dacia Jogger
Jogger пропонує весь необхідний простір та утилітарність, включаючи справді корисний третій ряд сидінь, за значно менші гроші, ніж більшість стандартних хетчбеків. І це не означає, що водіям Jogger доведеться відмовитися від багатьох зручностей.
Так, інтер’єр машини скромніший, ніж у конкурентів, проте він обладнаний всім справді необхідним. Виберіть одну з дуже вигідних високих комплектацій, і ви отримаєте підігрів сидінь, круїз-контроль і супутникову навігацію, а також сенсорну інформаційно-розважальну систему, яка працює більш логічно, ніж безліч більш просунутих систем. 1,0-літровий бензиновий двигун складно назвати потужним, але завдяки швидкій шестиступінчастій механічній коробці передач він досить добре справляється зі своїми завданнями. Якщо вам потрібна автоматична коробка, то вам підійде Jogger Hybrid, який до того ж забезпечує дуже вражаючу економію палива.
BMW 3 Series Touring
Молодший брат 5 серії Touring об’єднує багато сильних сторін свого більшого побратима в компактному кузові. Він пропонує маневреність, залученість водія і правильно підібраний зовнішній вигляд, що дозволяє почуватися як вдома навіть на звивистій ділянці дороги. 3 серія також має добре продуманий інтер’єр, а її багажник вміщує 500 літрів (або 410 літрів у PHEV) із встановленим заднім сидінням.
Стандартний діапазон двигунів моделі зараз складається з 2,0-літрового бензинового, 2,0-літрового дизельного та 2,0-літрового PHEV, але ви, як і раніше, можете мати рядну шістку з бензиновим або дизельним двигуном у вигляді M340i та M340d.
Jaguar XF Sportbrake
Задньопривідний, дизельний D200 XF Sportbrake зненацька став однією з найбільш привабливих пропозицій на ринку. Разом із моделлю ви отримуєте, мабуть, шасі з найкращою керованістю в цьому класі, яке поєднується з відмінною системою кермового управління Jaguar.
Топова модель P300 поєднує в собі 2,0-літровий бензиновий двигун потужністю 296 к. с. від Jaguar F-Type з повним приводом і є всепогодним сімейним автомобілем, з комфортним салоном та інформаційно-розважальною системою, гідними преміум-класу.
Citroën C5 X
Поєднуючи стиль купе з позашляховиком і якостями універсала, яскрава французька машина прокладає свій власний шлях до практичності. М’яка підвіска може бути незвичною, але в іншому вона забезпечує гнучкий і легкий хід, тоді як м’які сидіння дарують відчуття комфорту.
Незважаючи на свій чепурний зовнішній вигляд, C5 X має просторий салон, який має гарний вигляд і добре зібраний. Також модель пропонує великий багажник, який вміщує дуже корисні 540 літрів багажу при розкладених задніх сидіннях, хоча в PHEV цей показник знижується до 485 літрів. C5 X постачається з 1,2-літровим бензиновим трициліндровим двигуном.
Це досить пристойна силова установка, здатна забезпечити відмінну економічність, проте враження трошки псує дещо примхлива автоматична коробка передач.
Mercedes-Benz E-Class Estate
E-Class стає ще більш переконливим саме у формі універсала. Він пропонує просторі 615 літрів багажника, а якщо прибрати задні сидіння, то 1830 літрів. Хоча у випадку з PHEV, то об’єми будуть дещо меншими – 460 та 1675 літрів відповідно. Для останнього E-Class також було зроблено кілька змін.
Так Mercedes добре вклався в екрани та технології. Вищі комплектації отримують те, що Mercedes називає Superscreen, який об’єднує великий центральний екран і менший екран для пасажира. PHEV, з усієї лінійки, ймовірно, буде найкомфортнішим, оскільки він поставляється з більш м’якою підвіскою.
Ford Focus Estate
Протягом десятиліть середньорозмірний автомобіль Ford був стандартним вибором для сімей. Зі зростанням популярності позашляховиків Focus трохи відсунувся на другий план, аж до того, що після закінчення випуску поточного покоління у 2025 році нового покоління моделі більше не буде. І фанати бренду уже оплакують цю втрату.
Focus зараз постачається оснащений м’яким гібридним 1,0-літровим трициліндровим двигуном або потужністю 123 к. с. і шестиступінчастою механічною коробкою передач, або потужністю 153 к. с. та семиступінчастою автоматичною коробкою передач з подвійним зчепленням.
Останній редизайн також презентував величезний мультимедійний екран. Об’єм багажника моделі становить 608 літрів, збільшуючись до 1653 при складених сидіннях. Якщо ви дійсно хочете отримати цей досвід гарячого хетчбека, універсал також доступний у формі 276-сильного Ford Focus ST.
Toyota Corolla Touring Sports
Нещодавно “Toyota Corolla” була синонімом нудного автомобілю – надійного, але позбавленого шарму. Однак все змінилося з появою автомобіля 12-го покоління, який має всі традиційні сильні сторони Corolla, але при цьому поєднує в собі певний стиль і велику порцію привабливості для водія.
Завдяки архітектурі Toyota Next Generation Architecture Corolla наділена прекрасним балансом ходу та керованості. У наші дні Corolla завжди є бензиново-електричним гібридом, але ви маєте вибір між 1,8-літровим або 2,0-літровим двигуном. 1,8 одержав значний приріст потужності до 138 к. с., що поліпшило його продуктивність. У свою чергу 2.0 одержав невелике посилення до 193 к. с., що зробило його приємно жвавим.
Audi A6 Avant
Великий універсал Audi не може зрівнятися ні з новизною E-Class, ні із задоволенням від керування 5 Series, але у нього все ще є багато переваг. Він доступний з чотирициліндровими бензиновими, дизельними та PHEV-двигунами.
У нього привабливий, просторий, добре ооснащений салон. І хоча систему мультимедіа критикували за її незграбну спробу тактильного зворотного зв’язку, інтерфейс працює швидко та логічно, а для керування кліматом є окремий екран, що спрощує використання у порівнянні з деякими сучасними системами. Також A6 Avant набирає багато очок за практичність універсала.
Доступ до 565-літрового багажника здійснюється через досить широкий вхід, в якому немає незручного порогу. А якщо ви хочете їхати швидко, то завжди є Audi RS6 Avant з потужним дизельним V6.